Monday 2 December 2013

"Semalam temujanji twins dengan PAEDS. Untuk pengetahuan, 6 bulan lepas doktor diagnos twin no. 2 ada asthma. Kira early asthma lah.

So, dia bekalkan inhaler. Ada dua jenis. 1 ventolin digunakan semasa balik serangan asthma dan 1 lagi budesonide digunakan setiap hari untuk mengawal asthma. So, setelah duk fikir banyak kali, saya tak bagi pun pada anak saya. Saya start bagi OMEGA GUARD. 

Setelah sebulan lebih saya bagi anak saya, Alhamdulillah batuk setiap malam dan pagi dah tak de. Tak de lagi muntah-muntah bila batuk. Syukur sangat...jadi masa jumpa doktor semalam, doctor ada tanyakan macam mana pekembangan selepas guna inhaler. Saya jawab tak guna pun,saya bagi anak saya makan minyak ikan sebiji selang sehari...sambil terus keluarkan botol omega guard dengan bangganya.

Setelah dibelek, doktor cakap memang MINYAK IKAN TULIN TANPA CAMPURAN APA-APA....awak boleh bagi anak awak tiap-tiap hari... WAH!!!! ini sudah bagus...rasa sangat happy sebab dapat berikan yang terbaik untuk anak-anak saya... ".

Credit: Pn. Roslina, Cheras


0 comments: