Wednesday 5 June 2013

Dalam kehidupan seharian yang sentiasa aktif dan serba pantas, kanak-kanak tidak mempunyai masa yang cukup untuk menikmati makanan yang seimbang. Oleh itu, Shaklee Meal Shakes menjadi pilihan terbaik bagi mereka kerana ia merupakan makanan mudah bancuh yang rendah lemak dan rendah-glycemic.

Rasanya juga enak serta boleh dibancuh dengan mana-mana hidangan atau snek lain. Ia mengandungi 19 vitamin utama dan mineral tambahan dan jika dihidang seperti yang disarankan ia kaya dengan sumber kalsium dan protein.

Bagi kanak-kanak yang kurang makan, meal shake adalah alternatif terbaik yang boleh diberikan oleh ibu-ibu yang mementingkan tentang kesihatan anak-anak. Ini kerana apabila anak-anak kurang makan maka anak-anak berkemungkinan akan mengalami kekurangan zat dan seterusnya membantut perkembangan dan tumbesarannya. Oleh itu meal shakes amat diperlukan oleh kanak-kanak untuk membesar, kuat dan sihat.


Setiap bancuhan Meal Shakes memberikan satu pertiga daripada US RDA dengan 19 vitamin / galian yang diperlukan bersama dengan protein, galian dan 3gm serat. Yang paling bagus pasal Meal Shakes ni adalah ianya naturally nutrition, great taste, noartificial flavor, colors, sweeteners or preservaties added.

Selain daripada ianya sesuai untuk anak-anak yang kurang makan ianya juga sesuai untuk anak-anak yang sembelit dan anak-anak yang selalu mengalami masalah kesihatan seperti demam dan selsema. Juga sesuai utk ibu-ibu mengandung,menyusu,mereka-mereka yang inginkan kulit cantikingin kekal sihat especially yang tak gemarkan supplemen dalam bentuk tablet kerana Meal shakes ini datang dalam bentuk serbuk, dibancuh jadi minuman yang lazat.

Semua hasil penggunaan meal shakes seperti yang dinyatakan di atas adalah berdasarkan kepada pengalaman-pengalaman ibu-ibu yang telah menggunakan meal shakes dan mereka telah berkongsi pengalaman mereka ini kepada orang lain.
Jom kita baca antara testimoni ibu-ibu yang amat berpuas hati dengan pengambilan meal shakes….

Puan Husni
"Salam Kak Ira, ingat tak cerita sy pasal Akif yang sembelit? Lepas diintroduce meal shake,sy sgt2 nk try tuk Akif. Since dalam tu ade fiber, jd boleh tlg melawaskan perut budak kecik ni. Jd sy pon try, Alhamdulillah, semiggu lepas cuba, dh nmpak beza dia. Tiap2 hari buang air besar. And bowel movement pon smooth je, perut dh x buncit (hehe, kalau buncit pon sbb minum air byk). And 7oz tu mcm xckup je, sbb die suka dgn rasa vanilla meal shake tu. Sy pulak, dulu nk minum susu punye lah susah. Bila tmbah meal shake,segelas tu senafas je boleh minum (hehe.. exaggerate) Sedaap! Thanks, nnti nk beli, buat bekal puasa." 

Puan Lia
"...Saya teruskan bagi Mealshake, masuk hari ke-3 Irfan dah tak demam and batuk2 asthma dia terus hilang. Irfan kembali aktif (actually aktif lagi dr biasa..hehe..) dan makan pun nak sahaja. If not, kalau dulu kena asthma attack, dah baik pun taknak makan, minum susu je. Risau Ummi tau." 

Puan Cda
"...doktor beri ia antibiotik untuk anas makan selama 1 bulan..ngam 2 minggu cda tengok anas semakin kurus n tidak selera makan n minum.(kurus sampai neneknye di kampung terkejut bila melihat gambar anas yang cda MMs padanya)....kulit anas menjadi kasar...dan anas jadi sensitif...mudah menangis..tak bertenaga..dan dalam tempoh yang sama cda berhenti memberinye antibiotik dan menukarkannye dengan Meal shake..2 hari selepas tu cda nampak perubahannye....anas dah mula ke dapur menunjuk apa saja makanan didapur..selera makannya bertambah!!! syukur.........dan dari tu juga anas semakin aktif.....tidak mudah meragam...dan sekarang selepas 1 bulan....badanya dah mula berisi...kulitnya semakin halus dan sekata." 

Puan Ina
"Alhamdulillah. dengan Meal shake+ susu, Vita lea for Children selama 1 minggu di samping kapsul minyak ikan Omega Guard Shaklee... (sedap dikunyah begitu sahaja)......nakkan anak anda bijak?..pastikan diet hariannye tinggi kandungan DHA..untuk perkembangan otaknya. Sekarang Aiman akan mkn nasi 3 kali seharidan selalu tgh malam dia tak boleh tidur sb lapar katanya." 

Puan Ayu
"AlhamduLILLAH, lepas 3 hari try Shaklee Mealshake, Alif dah mula menampakkan perubahan..dia dah mula mintak makan..dan makan pun takde ler tunjuk 4 jari dia tu dah..makan abes sampai dia betul2 kenyang..and takde dah makan benda2 merapu tu..dan dia mula nampak aktif, ceria dan sihat." 

6 fakta menarik tentang Mealshakes:
1. Menyediakan 24 jenis vitamin A- Z ,mineral dan ‘Trace Mineral’.
Kekurangan ‘trace mineral’ akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.

2. Membekalkan Nutrien Kepada Sel-sel
Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut,organ-organ, darah, sel-sel imunisasi dan sebagainya.

3. Untuk Pembesaran
Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar.

4. Anti-oksida
Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan komponen anti-oksidan untuk anti-penuaan.

5. Pemulihan Kulit
Mengandungi lengkap vitamin B-Kompleks, iron, copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat, sekali gus meningkatkan warna kulit.

6.Detox
Kaya dengan serat yang membantu (peristalsis kolon dan perut / buang air besar) untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.


So, apa lagi bulan ni promosi Meal Shakes...Jom borong... :). Berikan makanan tambahan terbaik untuk anak-anak anda. Anak-anak adalah amanah dan ujian daripada Allah s.w.t... 




Untuk Info & Order :
Shaklee Independent Distributor 
Shaklee ID - 892532
Email: juriz1981@gmail.com
SMS/Whatsapp: 012 6559665

0 comments: